be fe:male AUSGEBUCHT
DAS RUNDE IST DAS ECKIGE
Slam Poetry
Fabienne Brozio
LET X=X (AKA. BOOB SOLO)
Boobs jumping up and down
Its them all them just them
Two of them
They are part of the body
They are two like other parts that we have two of Legs, arms, ears, elbows, eyes, feet, hands, knees … So also, boobies we have two of
I let them dance and move as they wish to be moved With no intention of appealing or seducing anyone No man no women no body
They are just there being the main of the happening
„Let X=X (Aka. Boob Solo)“ is a dance piece that was created with the intention of celebrating the raw beauty and power of femininity. Inspired by the world of opera and Nina Hagen’s song „Naturträne,“ this performance explores the intricate relationship between movement, music, and the kinetic elegance of breasts in motion without objectifying them. Through mesmerizing choreography and operatic vocals, the performance challenges societal perceptions and invites reflection on self-acceptance and the diverse experiences of womanhood.
Choreografie & Tanz: Emma Lusena Ash
ANXIOUS BODY
This work explores the state of anxiety: how and to what extent are we affected by it in our daily lives? How do we deal with it and how do we confront it? The anxious body emerges as a personal archive of embodied memories. They are released into a space between reality and unreality, revealing a series of states and distorted physicalities. With composer Yannick Pernot, the piece navigates between a tired body and the feeling of anxiety and the search for calm and lilting moments.
Concept/Choreography/Performance: Sofia Seta
Music Composition: Yannick Pernot
ROOTS
ist ein zeitgenössisches Tanzstück über das Gefühl von (nicht-) Zugehörigkeit.
Aufbauend auf eine biografische Auseinandersetzung mit den deutsch-polnischen Wurzeln der Choreografin, stand am Anfang der Konzeptionsphase die inhaltliche Auseinandersetzung rund um deutsch-polnische Verbindung und die Suche nach Menschen, die Geschichte damit teilen. Ein großer Teil der Vorbereitung für dieses Stück und die ersten Proben fanden im Laufe des Jahres 2023 in Warschau statt. Gespräche mit Familienangehörigen und polnischen, sowie deutschen Künstler:innen und Aktivist:innen bildeten die Grundlage für die Auswahl an Themenschwerpunkten für diese Produktion.
Gemeinsam mit den polnischen Tänzerinnen Agnieszka Sikorska und Anita Sawicka-Abramowicz untersuchte Camilla Przystawski eine Auswahl an Zuständen, die für sie mit der Suche nach Verbundenheit zu den eigenen Wurzeln einhergehen: Geborgenheit, Risiko, Vertrauen, innere Unruhe. In Zusammenarbeit mit den Performerinnen und der Musikerin Jana Sotzko entsteht eine persönliche Collage aus Erinnerungen und Visionen für die Zukunft. Das Team besteht bewusst ausschließlich aus FLINTA*-Künstler:innen.
Konzept, Choreographie: Camilla Przystawski
Kokreation, Tanz: Anita Sawicka-Abramowicz and Agnieszka Sikorska
Musikkomposition: Jana Sotzko
Gefördert aus Mitteln der Dezentralen Kulturarbeit des Bezirksamtes Steglitz-Zehlendorf von Berlin, Fachbereich Kultur.